10 نقش آفرینی برتر کارگردان های معروف در فیلم های دیگران

به گزارش بانه مارکت، نقش آفرینی یک کارگردان در فیلم خودش ممکن است خیلی عجیب و دور از ذهن نباشد، اما کمتر اتفاق می افتد که یک کارگردان، در فیلم کارگردان دیگری بازی کند.

10 نقش آفرینی برتر کارگردان های معروف در فیلم های دیگران

هنگامی که هیچکاک افسانه ای شروع به ایفای نقش در فیلم های خود کرد، بسیاری از فیلمسازان این جسارت را پیدا کردند تا از پشت دوربین بیرون آمده و در کارهای خود به عنوان بازیگر ظاهر شوند. با این حال، اتفاق بسیار نادرتر این بود که یک کارگردان در پروژه کارگردان دیگری بازی کند.

  • 20 کارگردان برتر حال حاضر دنیا که آینده سینما دست آ ن هاست

وقتی یک کارگردان خود را در موقعیت راهنمایی شدن توسط کارگردان دیگری، با مجموعه قوانین و ترجیحات خاص قرار می دهد، خواه در یک بخش جزئی، یا یک نقش کامل، چیزی هیجان انگیز و منحصر به فرد به وجود می آید.

در ادامه 10 تا از بهترین حضور کارگردان ها را در پروژه های دیگر کارگردان های مطرح هالیوود نام خواهیم برد.

10. کوئنتین تارانتینو در فیلم از گرگ و میش تا سحر (From Dusk Till Dawn)

  • کارگردان: رابرت رودریگز
  • محصول: 1996

تارانتینو، کارگردان مشهور ساختارشکن پس از ساخت فیلم داستان عامه پسند (Pulp Fiction)، تصمیم گرفت تا در فیلم از گرگ و میش تا سحر به کارگردانی دوست و همکارش، رابرت رودریگز حضور داشته باشد.

فیلمی جنایی و ترسناک از دو ژانر وسترن و خون آشام، که توسط تارانتینو نوشته شد. وی در این فیلم نقش برادر و همکار فرومایه یک سارق بانک آرام و ساده را با بازی جورج کلونی ایفا می نماید. صحنه های خونین و پر فراز و نشیب فیلم زمینه بازی بسیار خوبی را برای نقش آفرینی تارانتینو فراهم می نماید.

9. راب راینر در فیلم گرگ وال استریت (The Wolf Of Wall Street)

  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی
  • محصول: 2013

مارتین اسکورسیزی در سال 2013 یکی از طوفانی ترین و بهترین فیلم های خود را کارگردانی کرد. این فیلم با نقش افرینی کم نظیر و پی در پی لئوناردو دی کاپریو، داستان غرق در فساد جردن بلفورت را به نمایش می گذارد.

در طول این فیلم سه ساعته، دسته ای از چهره های آشنا در سراسر فیلم، در نقش های مختلف حضور دارند. از اجراهای کوتاه گرفته تا نقش های اصلی، که در سکانس های آخر شاهد حضور جالب کارگردان مشهور راب راینر، به عنوان پدر بد دهن و تند مزاج بلفورت هستیم.

راینر در چند صحنه در میانه و انتهای فیلم ظاهر می گردد و ثابت می نماید که یکی از بهترین بازیگران نقش مکمل در کل فیلم است.

8. وینسنت گالو در فیلم دردسر هر روزه (Trouble Every Day)

  • کارگردان: کلر دنی
  • محصول: 2001

کلر دنی، نویسنده فرانسوی فیلم های عجیب و سورئال، یکی از تحسین برانگیزترین فیلم ها را در اواخر دهه 90 ساخت. این فیلم به نام دردسر هر روزه، از جمله خونین ترین و بی پرده ترین فیلم های ترسناک محسوب می گردد. دردسر هر روزه با یک داستان انحرافی شروع می گردد و در کل فیلم هرگز آن حس عجیب بوجود آمده ابتدا را رها نمی نماید. داستان در خصوص یک زوج آمریکایی است که در ماه عسل خود متحمل حوادث ترسناک بسیاری می شوند.

وینسنت گالو، کارگردان فیلم بوفالو 66 (Buffalo 66)، ایفا کننده نقش اصلی فیلم است و شخصیت کاریزماتیک و عصبی وی به درست پیش رفتن فیلم یاری می نماید. فیلمی کاملا عجیب و هراسناک از یک استاد مدرن است که از عملکرد غیر متعارف رهبری اش برای تاثیر بیشتر در کارش استفاده می نماید.

7. سیلوستر استالونه در فیلم عقیده (Creed)

  • کارگردان: رایان کوگلر
  • محصول: 2015

استالونه، برای ادامه فیلمی به کارگردانی رایان کوگلر، بار دیگر به محبوب ترین و برجسته ترین نقش خود یعنی راکی بالبوا، بازگشت. در فیلم عقیده، پسر آپولو کرید وقتی تصمیم می گیرد که بوکسور گردد، به دنبال آموزش دیدن از بالبوآی پیر است. استالونه نه تنها توانایی بی نظیری در رهبری مایکل بی جوردن دارد، بلکه او یکی از بهترین نمایش های خود را تا کنون ارائه نموده، که بهترین تجسم شخصیت راکی از سال 1976 تا آن موقع بوده است. استالونه برای بازی در این نقش نامزد اسکار شد، که در دنباله فیلم دوباره آن را تلافی کرد.

6. سیدنی پولاک در فیلم چشمان کاملا بسته (Eyes Wide Shut)

  • کارگردان: استنلی کوبریک
  • محصول: 1999

آخرین فیلم استنلی کوبریک، که به یک نماد برجسته و عظیم قبل از مرگش نیز بدل شد، یک روایت هنجارشکن درباره داستانی عاشقانه و هستی گرایانه در روابط بود. چشمان کاملا بسته، فیلمی با موضوع عشق شهوانی و عجیب، و یکی از بهترین فیلم هایی است که تا کنون ساخته شده است. این فیلم از معیار کارگردانی، کاری پر دردسر اما در عین حال جذاب است.

سیدنی پولاک، یک کارگردان برنده اسکار، نقش مرد ثروتمندی را بازی می نماید که شخصیت تام کروز با او در میان سکانس های فراموش نشدنی فیلم روبرو می گردد.

5. الی راث در فیلم حرام زاده های لعنتی (Inglourious Basterds)

  • کارگردان: کوئنتین تارانتینو
  • محصول: 2009

الی راث هم مانند رابرت رودریگز، استاد فیلم های ترسناک و دوست و همکار نزدیک کوئنتین تارانتینو است. مشارکت آن ها منجر به ساخت بعضی از فیلم های سطح بالا و عالی، مانند فیلم مسافرخانه (Hostel)، و بعضی فیلم های ضعیف تر، مانند مسافرخانه 2 (Hostel II) شده است.

شاید عظیمترین کاری که آن ها با هم انجام داده اند، ساخت فیلم حرام زاده های لعنتی در سال 2009 به کارگردانی تارانتینو بوده است. در این فیلم راث، نقش برجسته ای را به عنوان یک قاتل نازی، سربازی خشن و سرسخت به نام دونی دونویتس دارد که از طرف دیگر به عنوان خرس یهودی شناخته می گردد. راث با اجرای جالب و مرعوب کننده ، خود را در میان استادانی مانند برد پیت و کریستف والتس جای می دهد.

4. فرانسوا تروفو در فیلم برخورد نزدیک از نوع سوم (Close Encounters Of The Third Kind)

  • کارگردان: استیون اسپیلبرگ
  • محصول: 1977

هنوز هم سخت است که باور کنیم استیون اسپیلبرگ تقریبا تازه کار، توانسته است نویسنده مشهور فرانسوی، فرانسوا تروفو را به عنوان یک متخصص بشقاب پرنده در فیلم علمی تخیلی خود بازی دهد. تروفو در زمانی که کارگردانی را شروع ننموده بود، در این فیلم به عنوان بازیگر ظاهر شد و بازی او آنچنان چشمگیر است که باعث می گردد بگوییم ای کاش این کار را مرتبا تکرار می کرد.

حضور تروفو در این فیلم هنوز هم یکی از انتخاب های عجیب اسپیلبرگ است. از این نظر که توانست یکی از عظیمان سینمای دنیا را با سبک نوظهورانه پرفروشش که پس از موفقیت در فیلم آرواره ها بر آن نائل آمد، ترکیب کند. نتیجه آن یکی از بهترین های اسپیلبرگ است.

3. شان پن در راه رفتن مرد مرده (Dead Man Walking)

  • کارگردان: تیم رابینز
  • محصول: 1995

شان پن توانست به عنوان کارگردان با استفاده از تریلرهای جنایی، مانند نگهبان گذرگاه (The Crossing Guard) و قول (The Pledge)، که هر دو نمایش خیره کننده جک نیکلسون را در خود دارند، به خوبی عمل کند. با این حال، او یکی از تحسین برانگیزترین بازی های خود را در فیلم راه رفتن مرد مرده، فیلمی به کارگردانی تیم رابینز، ارائه می دهد.

در این فیلم، پن در نقش یک قاتل محکوم به اعدام است که با یک راهبه که از او دیدار می نماید، با بازی سوزان ساراندون، همسر رابینز، رابطه عمیقی برقرار می نماید. اگرچه پن یک فیلمساز محشر است، اما بازی او در این فیلم استعداد بی حد و حصر او را در پرده نقره ای نشان می دهد.

2. کلینت ایستوود در فیلم خوب، بد و زشت (The Good, The Bad And The Ugly)

  • کارگردان: سرجو لئونه
  • محصول: 1966

در حالی که یکی از دو فیلم اول سرجو لئونه با نام سه گانه دلار (Dollars Trilogy) در ژانر کلاسیک و به تنهایی در نوع خود درخشان است، فصل آخر خوب، بد و زشت توانست والاترین دیدگاه کارگردان را روی صحنه نشان دهد. همچنین ستاره سینما، کلینت ایستوود را با یکی از نمادین ترین اجراهای خود ظاهر می نماید. یکی از بهترین وسترن هایی که تا کنون ساخته شده، حماسه تقریبا سه ساعته خوب، بد و زشت است. سبک جدیدی از بازیگری در این فیلم دیده می گردد که در فیلم های وسترن قبل از آن وجود نداشت. خونسردی بسیار و بازی روان ایستوود زمینه ساز بقیه دوران بازیگری و کارگردانی وی شد.

1. اورسن ولز در فیلم مرد سوم (The Third Man)

  • کارگردان: کارول رید
  • محصول: 1949

کارول رید فیلم مرد سوم را ساخت. یک تریلر جنایی تند و تیز انگلیسی درباره مردی که تحقیقات در خصوص مرگ مرموز دوستش هری لیم را، با بازی ولز شروع می نماید. این فیلم اگر بهترین فیلم دنیا نباشد، در زمره یکی از بهترین های تاریخ قرار می گیرد.

رید هوشمندانه انتخاب می نماید که لیم را در بیشتر قسمت های فیلم پنهان نگه دارد. سپس لیم و ولز را پس از نیمه راه ظاهر می سازد. ولز، شخصیتی عظیم جلو و پشت دوربین است. او نوعی جاذبه غیرقابل توصیف را برای نقش به ارمغان می آورد و به ژانر نوآر یکی از بهترین شخصیت های شرور تبدیل می گردد و مهر تائیدی بر این فرضیه می زند که حضور کوتاه و حرفه ای یک بازیگر ماهر می تواند تاثیر شگرفی در پیشبرد فیلم داشته باشته باشد.

  • 10 کارگردان مشهور که بازیگران برجسته ای بودند

منبع: Screenrant

منبع: دیجیکالا مگ

به "10 نقش آفرینی برتر کارگردان های معروف در فیلم های دیگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 نقش آفرینی برتر کارگردان های معروف در فیلم های دیگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید