کرونا چگونه وارد کهگیلویه و بویراحمد شد؟

به گزارش بانه مارکت، سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: کرونا ویروس به وسیله یک دانشجوی هم استانی که در قم تحصیل می کرد وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شد.

کرونا چگونه وارد کهگیلویه و بویراحمد شد؟

به گزارش بانه مارکت آنلاین به نقل از ایسنا، مهدی بانشی در پاسخ به این سوال که استان کهگیلویه و بویراحمد چطور درگیر این ویروس شد، گفت: شرایط این فرد مبتلا رو به بهبود است، این دانشجو هم اکنون تحت مراقبت و قرنطینه است و پس از دریافت آزمایش و معین شدن جواب آن، ترخیص خواهدشد.

وی اظهارکرد: برای پیشگیری و مقابله با ورود کرونا و انتشار این ویروس در استان ورودهای استان توسط 3 تیم پزشکی در حال غربال گری و کنترل مسافران ورودی به استان بخصوص از سمت استان های آلوده(تهران، قم و اصفهان) هستند که دنبال و پیگیر هستیم تا این تیم ها را به 6 تیم برسانیم.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه این بیماری تا کی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه پیدا می نماید، اضافه نمود: پیش بینی می گردد که بیماری کرونا ویروس در بهترین حالت تا فروردین ماه و در بدترین حالت تا اردیبهشت و خرداد ماه در این استان ادامه پیدا کند.

بانشی در پاسخ به این سوال که راه چاره اصلی برای کاهش ابتلا به بیماری کروناویروس چیست؟ تاکید نمود: مردم به مسافرت نروند، تردد غیرضروری در سطح شهرها و حتی روستاها نداشته باشند و در خانه بمانند و از دست دادن و روبوسی خودداری نمایند. مهم ترین راه پیشگیری از کرونا شستن مکرر دست ها با آب و صابون است.

وی با اشاره به احتمال انتقال ویروس کرونا به وسیله دستکش ها و ماسک های رها شده در فضای آزاد، بر لزوم رعایت نکات بهداشتی در زمان خارج کردن و دور انداختن آن ها تاکید و گفت: مردم از رها کردن و انداختن ماسک، دستکش و دستمال شخصی استفاده شده خود در پیاده رو و معابر شهر خودداری نمایند بنابراین در یک کیسه جداگانه و دربسته به درون سطل های زباله بیندازند تا باعث انتشار وسیع و گسترده ویروس کرونا در سطح شهر و استان نگردد.

لازم به ذکر است که دکتر پرویز یزدان پناه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: از ابتدای ورود بیماری به کشور تا به امروز حدود 500 بیمار به علت تب بالا به مراکز بهداشتی و درمانی استان مراجعه کردند که از این تعداد حدود 120 نفر بستری شدند و بعضی از این بیماران بستری شده ترخیص و 38 بیمار در بیمارستان شهید جلیل بستری شدند که تا به امروز از 40 مورد آزمایش ارسال شده به تهران نیز تنها یک مورد مثبت ابتلا به کرونا گزارش شد.

منبع: همشهری آنلاین

به "کرونا چگونه وارد کهگیلویه و بویراحمد شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا چگونه وارد کهگیلویه و بویراحمد شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید