کاوشگر خورشیدی امروز از سیاره زهره عکسبرداری می نماید

به گزارش بانه مارکت، کاوشگر خورشیدی سولار اربیتر امروز از فاصله 4700 مایلی زهره گذر می نماید و قرار است این کاوشگر از قطب های خورشید عکاسی کند.

کاوشگر خورشیدی امروز از سیاره زهره عکسبرداری می نماید

به گزارش بانه مارکت و به نقل از فارس کاوشگر، سولار اوربیتر که به طور مشترک با همکاری سازمان فضایی آمریکا (ناسا) و سازمان فضایی اروپا ساخته شده قرار است اطلاعات بی سابقه ای درباره جو خورشید، بادهای خورشیدی و میدان های مغناطیسی خورشید به محققان ارائه کند.

سولاراربیتر با استفاده از نیروی گرانش سیاره زهره خود را به خورشید نزدیک تر می نماید و همزمان مدار خود را طوری تغییر می دهد تا از زاویه ای متفاوت این ستاره را رصد کند.

پیش بینی می گردد کاوشگر مذکور امروز به نزدیک ترین فاصله تا خورشید برسد. در این حالت سولار اربیتر 4700 مایل با ابرهای بالای زهره فاصله خواهد داشت.

به گفته سازمان فضایی اروپا راستا حرکت سولار اربیتر دور خورشید با توجه به زهره انتخاب شده است. این بدان معنا است که به تدریج کاوشگر به سیاره نزدیک می گردد و از گرانش آن برای تغییر مدار خود استفاده می نماید.

این کاوشگر خورشیدی قرار است پس از گذر از کنار زهره و عطارد به حداکثر سرعت 245 هزار کیلومتر در ساعت برسد و در مدار 42 میلیون مایلی از سطح خورشید(67.5 میلیون کیلومتر) قرار گیرد.

منبع: جام جم آنلاین

به "کاوشگر خورشیدی امروز از سیاره زهره عکسبرداری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاوشگر خورشیدی امروز از سیاره زهره عکسبرداری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید