ستاره مراکشی دورتموند هم خواهان عدالت شد

به گزارش بانه مارکت، اشرف حکیمی با گلزنی در ملاقات بورسیا دورتموند در رقابت های بوندس لیگا به جورج فلوید که توسط پلیس آمریکا به قتل رسید، ادای احترام کرد و خواهان برقراری عدالت شد.

ستاره مراکشی دورتموند هم خواهان عدالت شد

به گزارش گروه ورزشی بانه مارکت، اقدام نژاد پرستانه پلیس آمریکایی در قبال جورج فلوید شهروند سیاه پوست که به طرز فجیعی به قتل رسید گستره اعتراضی فراوانی داشته و دامنه آتش آن اغلب شهرهای آمریکا را در برگرفته است.

در این میان ورزشکاران هم در کمپین اجرای عدالت برای احقاق حق این شهروند مقتول آمریکایی ورود نموده اند و خواهان محاکمه عاملان این قتل شده اند.

اولین واکنش در عرصه ورزش را بسکتبالیست های NBA انجام دادند که با انتشار پست هایی در حمایت از جورج فلوید صورت گرفت،در آن ورزشکاران به خصوص سیاه پوستان خواهان محاکمه عاملان این اقدام شدند.

در این میان با وجود تعطیلی اغلب رقابت های ورزشی در سطح دنیا، بوندس لیگای آلمان

تحت تاثیر این اقدام نهاده شد.

ستارگان بین المللی این لیگ معتبر اروپا از کشورهای فرانسه، انگلیس و مراکش نسبت به نژاد پرستی آمریکایی واکنش نشان دادند.

در تازه ترین این اقدامات اشرف حکیمی ستاره مراکشی رئال مادرید که به صورت قرضی در تیم دورتموند توپ می زند، پس از گلزنی در ترکیب زردپوشان، شعاری که بر روی پیراهنش مبنی بر اجرای عدالت در جهت احقاق حق جورج فلوید بود را نشان داد.

تصاویر این اقدام فوتبالیست های بوندس لیگایی بازتاب فراوانی در رسانه های مختلف دنیا داشته است.

پیش از این جیدون سانچو ستاره انگلیسی و تورام پسر لیلیان تورام اسطوره فوتبال فرانسه و عضو مونشن گلادباخ به انتقاد از رفتار نژاد پرستانه پلیس آمریکا پرداخته بودند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ستاره مراکشی دورتموند هم خواهان عدالت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاره مراکشی دورتموند هم خواهان عدالت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید