چگونه از موهای بلوند مراقبت کنیم؟

به گزارش بانه مارکت، موی بلوند به علت درخشندگی و زیبایی هواداران زیادی دارد. با داشتن موهای بلوند می توانید ظاهری خیره کننده داشته باشید. با این حال، اشکال بلوند کردن مو، احتمالا نگهداری و مراقبت زیاد است. برای این کار باید زمان و انرژی بگذارید. اگرچه که اگر به روتین مراقبت از موی بلوند عادت کنید، متوجه می شوید که کار سختی نیست و به آن عادت می کنید اما بهرحال باید بدانید که موهای بلوند احتیاج به نگهداری منظم دارند.

چگونه از موهای بلوند مراقبت کنیم؟

موی بلوند متخلخل تر است، به این معنی که آلاینده های محیطی را راحت تر به خود جذب می نماید. بنابراین موهای شما در معرض آسیب ناشی از خاک، گرد و غبار، آلودگی یا تغییر دما هستند.

علاوه بر این، موهای بلوند ممکن است نسبت به بعضی از محصولات با ترکیبات خاص واکنش حساسیتی نشان دهند. اگر موهای بلوند شما آسیب ببیند، درخشش و سلامت خود را از دست می دهند و دیگر براق و شاداب به چشم نمی آیند. در این صورت برای جبران آسیب باید در پی درمان های آرایشگاهی در سالن زیبایی پاسداران باشید.

اما خوشبختانه راه هایی هم وجود دارد که به شما یاری می نمایند تا از آسیب تماشا موهای تان جلوگیری کنید. یک روتین منظم نگهداری موی بلوند، می تواند باعث گردد تا موهایی طلایی، براق، سالم و هیدراته داشته باشید. در این مقاله برترین راه حل ها برای مراقبت از موهای بلوند را مطالعه کنید.

نحوه شستن موهای بلوند

شستشوی سرد برای موهای بلوند معجزه می نماید!

شستن موهایی بلوند با آب سرد، باعث محکم شدن کوتیکول ها شده و رطوبت را در تارها مسدود می نماید. اما دقت کنید که اگر هر روز موهای خود را می شویید ، بهتر است از آب گرم یا ولرم بهره ببرید و برای شستشوی نهایی، چند ثانیه زیر دوش آب سرد بروید.

گاهی اوقات سختی آب منطقه شما، می تواند بر روی بافت و ظاهر موهای تان تاثیر بگذارد. آب سخت حاوی کلسیم بیشتر و مواد معدنی محلول از جمله کلر است. بنابراین این احتمال وجود دارد که این مواد به مرور روی موهای تان تجمع پیدا نموده و با مواد شوینده شما تداخل نمایند. برای مقابله با این مشکل، یک فیلتر سردوش تهیه کنید.

برترین شامپو برای موهای بلوند

موهای بلوند را هر روز شامپو نزنید!

شامپو، روغن های طبیعی موی شما را از بین می برد و آن را خشک و شنماینده می نماید. به جای شامپو زدن روزانه، از شامپوهای بدون مواد شوینده بهره ببرید. فقط یک یا دو بار در هفته از شامپوهای معمولی بهره ببرید. انجام این کار به حفظ روغن های طبیعی مو یاری می نماید و موهای شما را از داخل مرطوب نگه می دارد.

اگر مجبور هستید هرروز موهای تان را بشویید، سعی کنید یک روز درمیان شستشو را انجام داده و روز وسط از شامپوی خشک بهره ببرید. یک شامپوی خشک خوب، شامپوی بدون آئروسل و الکل است که حاوی عصاره ها و روغن های طبیعی باشد. شامپوهای خشک موها را شاداب نگه می دارند و چربی ناشی از آلودگی را به حداقل می رسانند. از دیگر مزایای شامپوی خشک این است که حجم موها را افزایش می دهد.

برترین محصولات برای موهای بلوند

از آنجایی که موی بلوند متخلخل تر است، پس قابل نفوذتر است. دود، کثیفی یا گرد و خاک موجود در محیط پس از خشک شدن موهای بلوند، به راحتی در آن نفوذ نموده و می تواند بر کیفیت و رنگ آن تأثیر بگذارد. برای جلوگیری از این امر، از محصولات مرطوب نماینده موهای بلوند بهره ببرید. شامپوهای مرطوب نماینده ای را انتخاب کنید که حاوی روغن های ضروری و عصاره های طبیعی هستند.

علاوه بر این، باید به طور مرتب به سالن زیبایی تهرانپارس سر بزنید و به موهای تان رسیدگی کنید. یک تونر می تواند رنگ طبیعی موهای بلوند شما را نگه دارد. بعلاوه تونر با هرگونه نارنجی و زردی موهای تان مقابله می نماید. آرایشگر به شما یاری می نماید تا موهای بلوندتان روشن، شاداب و سالم بمانند.

از موهای بلوند در آفتاب و گرما مراقبت کنید

آسیب های ناشی از نور خورشید روی هر رنگ و نوع مویی اثر می گذارد اما موهای با رنگ روشن تر بیشتر در معرض خطر هستند. می توانید برای محافظت از موهای بلوند خود در روزهای آفتابی از کلاه یا روسری بهره ببرید. در طول زمستان، نیز می توانید با داشتن کلاه، از تاثیر اشعه های مضر روی موهای بلوند خود، جلوگیری کنید.

بعلاوه از محافظت موهای تان در برابر حرارت غافل نشوید. تا حد امکان، استفاده از ابزارهای حالت دهنده حرارتی مانند بابلیس، اتومو و سشوار را به حداقل برسانید. این وسایل می توانند باعث خشکی، وزشدگی، آسیب و شکستگی بیشتر موهای بلوند شما شوند. هنگام به کارگیری این ابزارها، بهتر است از اسپری های محافظ حرارت روی موهای تان بهره ببرید. در نهایت تا حد امکان از موهای بلوندتان در برابر نور UV و گرما محافظت کنید.

کلر و موی بلوند

کلر موجود در استخرها یکی دیگر از نگرانی های مهم برای موهای بلوند است چرا که کلر می تواند موهای بلوند شما را سبز کند!

کلر بعلاوه روغن طبیعی مو را از بین می برد و درنتیجه یک پوست سر خشک و پوسته پوسته با تارهای موی شنماینده خواهید داشت.

تا حد امکان از آب کلردار خودداری کنید. اگر زیاد شنا می روید، کلاه شنا بپوشید. بعلاوه حتما موهای خود را بعد از استخر به طور کامل آبکشی کنید. علاوه بر این مطمئن شوید که از خدمات یک سالن زیبایی معتبر همانند سالن زیبایی مرزداران استفاده می کنید که از محصولات کلردار بر روی موهای تان استفاده نمی نماید.

ریشه گیری موی بلوند

ریشه گیری موهای بلوند یکی از اقدامات تخصصی است که باید حتما به وسیله یک سالن حرفه ای همانند سالن زیبایی محدوده پاسداران انجام گردد. به این ترتیب مطمئن خواهید شد که از مواد باکیفیت برای موهای تان استفاده شده و رنگ ریشه ها دقیقا همان رنگی خواهد بود که می خواستید.

سالن زیبایی

سالن زیبایی ما در سراسر تهران شعبات فعالی دارد. ما در تمام طول هفته آماده زیباتر کردن شماییم. پس بدون هرگونه شک و فکر دیگری، همین حالا با ما تماس بگیرید.

منبع: فرارو

به "چگونه از موهای بلوند مراقبت کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از موهای بلوند مراقبت کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید