ویژگی برترین رژیم برای لاغری چیست؟

به گزارش بانه مارکت، رژیم غذایی مدیترانه ای یکی از سالم ترین رژیم های غذایی جهان است که به کاهش وزن و کاهش احتمال ابتلا به بیماری ها یاری می نماید.

ویژگی برترین رژیم برای لاغری چیست؟

محققان در گزارشی نو اعلام نموده اند رژیم غذایی مدیترانه برترین رژیم غذایی در سال 2019 است. در این مطالعه، 41 رژیم غذایی مورد نظرسنجی نهاده شد.

رژیم غذایی مدیترانه ای به عنوان برترین رژیم غذایی برای تغذیه سالم، برترین رژیم غذایی گیاهی، برترین رژیم غذایی برای افراد دیابتی و آسان ترین رژیم غذایی مورد پیروی در رده نخست نهاده شد.

رژیم غذایی DASH (شیوه های رژیمی توقف فشارخون بالا) نیز در رتبه دوم این نظرسنجی نهاده شد. این رژیم غذایی فقط برای افراد مبتلا به فشارخون بالا نیست بلکه برای افراد دارای سابقه خانوادگی ابتلا به فشارخون یا افراد پرریسک در معرض ابتلا به این بیماری نیز است.

این رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات تازه، روغن زیتون، ماهی، مغزیجات آجیلی، حبوبات، غلات کامل و سایر مواد خوراکی سالم است.

بعضی از فواید رژیم غذایی مدیترانه ای شامل کاهش ریسک حمله قلبی و سکته، بهبود سلامت گوارشی، کاهش ریسک بیماری های التهابی و سرطان های نظیر سرطان سینه است.

این رژیم غذایی برای افراد مسن هم مفید است چراکه موجب کاهش روند پیری می گردد. این رژیم غذایی دارای خواص ضداکسایشی و ضدالتهابی است، ریسک ضعف و سستی را در افراد مسن کاهش می دهد و موجب افزایش تنوع میکروبی روده می گردد. بعلاوه ریسک احتمال بستری شدن در بیمارستان را برای بیماران مبتلا به سیروز کبدی کاهش می دهد.

منبع: فرادید

به "ویژگی برترین رژیم برای لاغری چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویژگی برترین رژیم برای لاغری چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید