مدیاتک و TSMC در سال 2022 حدود ده هزار نفر را استخدام خواهند کرد

به گزارش بانه مارکت، بر اساس گزارش یکی از روزنامه های تایوانی، شرکت TSMC در سال 2022 حدود 8 هزار نیروی تازه را جذب خواهد نمود و مدیاتک هم در پی استخدام 2 هزار نفر تازه است. برای یادآوری باید بگوییم که TSMC و مدیاتک هر دو از مهم ترین شرکت های فعال در بازار تراشه ها محسوب می شوند و هر دو در صدر بازار بورس کشور تایوان قرار دارند و در کل از ستون های اصلی اقتصاد تایوان محسوب می شوند.

مدیاتک و TSMC در سال 2022 حدود ده هزار نفر را استخدام خواهند کرد

TSMC برای مقابله با بحران کمبود تراشه اعلام نموده که طی 3 سال آینده حدود 100 میلیارد دلار برای افزایش ظرفیت فراوری خود سرمایه گذاری می نماید. این بودجه هنگفت صرف ساخت کارخانه های نو خواهد شد و بخشی از آن هم برای توسعه تکنولوژی های نو مورد استفاده قرار می گیرد. طبیعتا هرچقدر تعداد کارخانه ها بیشتر گردد، این شرکت به نیروی انسانی بیشتر احتیاج پیدا می نماید.

تحلیلگران در ابتدا بر این باور بودند که TSMC در سال 2022 بیش از 10 هزار نیروی نو جذب خواهد نمود ولی حالا بر اساس این گزارش، به نظر می رسد مدیران این شرکت در پی استخدام 8 هزار نفر هستند. در رابطه با مدیاتک هم باید بگوییم که بر اساس نوترین گزارش های منتشر شده، حدود 19500 نفر برای این شرکت کار می نمایند و طی 8 ماه گذشته هم حدود 2 هزار نیروی نو به این شرکت پیوسته اند. حدود هزار نفر در هند برای مدیاتک کار می نمایند و مدیاتک در آمریکا هم حدود 500 کارمند دارد.

مدیاتک در سال 2021 به لطف عرضه تراشه های مجذوب کننده توانسته در سال 2021 حدود 18 میلیارد دلار عایدی کسب کند و فروش این شرکت نسبت به سال 2020 با افزایش 53 درصدی روبه رو شده است. بخش قابل توجهی از تراشه های پیشرفته مدیاتک به وسیله TSMC فراوری می گردد و مثلا می توانیم به چیپست پرچم دار Dimensity 9000 اشاره کنیم که فناوری ساخت 4 نانومتری TSMC فراوری شده است.

شرکت TSMC در سال 1987 تأسیس شده و طی این 35 سال به یک شرکت چند صد میلیارد دلاری تبدیل شده که حالا یکی از ستون های اقتصاد تایوان محسوب می گردد. بر اساس گزارش های منتشر شده، TSMC تراشه های بیش از 460 شرکت را فراوری می نماید و در این صنعت نقش حیاتی دارد. این شرکت با سرمایه گذاری چندین میلیارد دلاری میخواهد فاصله خود را از رقبا بیش از پیش افزایش دهد.

اپل مهم ترین مشتری شرکت TSMC محسوب می گردد و حدود 26 درصد از عایدی این شرکت به لطف تراشه های اپل به دست می آید. در رتبه دوم نام مدیاتک دیده می گردد که حدود 6 درصد از عایدی TSMC را تأمین می نماید و در رتبه سوم AMD با سهم 4.4 درصدی قرار گرفته است. به علت همین اهمیت اپل، مدیران TSMC همیشه درخواست های مدیران ارشد اپل را در اولویت قرار می دهند و همین رویکرد با اعتراض شرکت هایی مانند AMD و مدیاتک روبه رو شده است. اما از آنجایی که تراشه های ساخت TSMC کیفیت بسیار بالایی دارند، بسیاری از شرکت ها چاره ای جز همکاری با این شرکت تایوانی ندارند.

مدیاتک هم تا چند سال قبل به عنوان سازنده تراشه های مقرون به صرفه قیمت و ضعیف شناخته می شد ولی طی چند سال گذشته بودجه هنگفتی را برای بهبود کیفیت تراشه های خود اختصاص داده و به همین دلیل حالا تراشه های این شرکت به رقیب قدری برای محصولات کوالکام تبدیل شده اند. در حال حاضر مدیاتک در بازار تراشه های موبایل حرف اول را می زند ولی کوالکام در زمینه تراشه های پرچم دار همچنان در رتبه اول قرار گرفته است که شاید در آینده نزدیک مدیاتک در این زمینه هم بتواند کوالکام را پشت سر بگذارد.

منبع: GizmoChina

منبع: دیجیکالا مگ

به "مدیاتک و TSMC در سال 2022 حدود ده هزار نفر را استخدام خواهند کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیاتک و TSMC در سال 2022 حدود ده هزار نفر را استخدام خواهند کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید