عبدالله عبدالله: دولت آینده افغانستان باید درباره تقسیم قدرت با طالبان تبادل نظر کند

به گزارش بانه مارکت، کابل بطور جد معتقد است که اصول تقسیم قدرت باید در مذاکرات در خصوص دولت ائتلاف احتمالی افغانستان با طالبان مورد بحث قرار گیرد.

عبدالله عبدالله: دولت آینده افغانستان باید درباره تقسیم قدرت با طالبان تبادل نظر کند

به گزارش بانه مارکت، عبدالله عبدالله ، رئیس شورای عالی آشتی ملی افغانستان درباره احتمال حضور طالبان در دولت موقت به اسپوتنیک گفت: این به توافق هر دو طرف بستگی دارد. اگر ما می توانستیم توافق کنیم تا پیش از رسیدن انتخابات، تقسیم قدرت داشته باشیم، البته طالبان نیز بخشی از این امر خواهد بود. .. بنابراین کشورداری ادامه می یابد، سیستم کار می نماید و در همان زمان تقسیم قدرت اتفاق می افتد و تحقق می یابد ، این به مذاکره بین دو طرف بستگی دارد.

عبدالله اضافه کرد: آمریکایی ها ایده هایی ارائه دادند که تقسیم قدرت بخشی از آن بود ، اگر این ما را به صلح پایدار می رساند ، چرا که نه.

رئیس شورای عالی آشتی ملی افغانستان در پاسخ به این سوال که آیا طرفین قصد دارند موضوع را به گفتگوهای دوحه برسانند ، تأکید کرد که طالبان تا به امروز پیشنهاد دولت موقت ائتلاف را نادیده گرفته است.

عبدالله با بیان اینکه طالبان سکوت کردند، گفت: موضوع این است که طالبان به آن پاسخی نداده اند ، ما به عنوان جمهوری افغانستان ، پاسخ آمریکایی ها را داده ایم.

روز پنجشنبه ، مسکو میزبان جلسه ترویکا گسترده ای متشکل از نمایندگان روسیه ، چین ، ایالات متحده و پاکستان بود. در این مراسم نمایندگان دولت افغانستان و طالبان حضور داشتند. در بیانیه مشترک پس از مذاکرات ، چهار طرف اصلی سهامداران خارجی از طرف های درگیر جنگ در افغانستان خواستند تا خشونت را کاهش دهند و بلافاصله برای حل منازعات درگیر مباحث اساسی شوند. مذاکرات تحت حمایت مسکو در حالی صورت گرفت که کوشش های جهانی برای احیای مجدد گفتگوهای کابل و طالبان در دوحه انجام شد. همچنین انتظار می رفت آنها زمینه را برای کنفرانس تحت حمایت آمریکا در خصوص افغانستان که قرار است ماه آینده در ترکیه برگزار گردد ، فراهم نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "عبدالله عبدالله: دولت آینده افغانستان باید درباره تقسیم قدرت با طالبان تبادل نظر کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدالله عبدالله: دولت آینده افغانستان باید درباره تقسیم قدرت با طالبان تبادل نظر کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید