دستورالعمل بهداشتی فعالیت آموزشی و پژوهشی دانشجویان مقطع دکتری ابلاغ شد

به گزارش بانه مارکت، مدیر کل بهداشت و سلامت دانشگاه تهران، از ابلاغ دستورالعمل بهداشتی فعالیت آموزشی و پژوهشی دانشجویان مقطع دکتری در اردیبهشت ماه امسال اطلاع داد.

دستورالعمل بهداشتی فعالیت آموزشی و پژوهشی دانشجویان مقطع دکتری ابلاغ شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی بانه مارکت به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، یوسف مقدس، مدیر کل بهداشت و سلامت دانشگاه تهران، از ابلاغ دستورالعمل بهداشتی فعالیت آموزشی و پژوهشی دانشجویان مقطع دکتری در اردیبهشت ماه امسال اطلاع داد.

وی با اعلام این خبر گفت: با توجه به بازگشایی تدریجی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، پیرو تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا و افزایش میزان حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی از 17 خرداد ماه در دانشگاه، لزوم تدارک و برنامه ریزی برای اجرای دستورالعمل های بهداشتی و رعایت بهداشت فردی بیش از پیش ضرورت دارد.

وی توضیح داد: از همان اولین روزهای طرح موضوع حضور دانشجویان مقطع دکتری در دانشگاه، این اداره کل بنا به دستور معاونت دانشجویی دانشگاه تهران، اقدام به تدوین و ابلاغ مجموعه ای تحت عنوان دستورالعمل بهداشتی فعالیت آموزشی، پژوهشی دانشجویان مقطع دکتری در مورد ویروس کووید 19، در تاریخ 22 اردیبهشت ماه امسال نموده است.

مقدس اضافه کرد: این دستورالعمل علاوه بر ضوابط بهداشتی مبارزه با بیماری کرونا مبتنی بر آئین نامه های وزارت بهداشت، حاوی پرسشنامه ارزیابی سلامت دانشجویان و تعهدنامه رعایت ضوابط بهداشتی توسط دانشجویان متقاضی است.

مدیر کل بهداشت و سلامت دانشگاه تهران، اعلام نمود: با توجه به اینکه رعایت بهداشت فردی نقش کلیدی و بسزایی در پیشگیری از شیوع و کنترل بیماری دارد، لذا در جلسات حوزه دانشجویی تصمیم گرفته شد که همزمان با از سرگیری مجدد فعالیت دانشگاه، نسبت به تشریح مفاد این تعهدنامه و تأکید بر نظارت و اجرای کامل آن در تمامی اماکن آموزشی و پژوهشی دانشگاه، اقدام گردد.

وی در مورد محورهای اصلی تعهدنامه گفت: محورهای اصلی این تعهدنامه، حفظ فاصله فیزیکی، خودداری از حضور در اماکن پرجمعیت، استفاده از ماسک، مراجعه به مراکز درمانی در صورت بروز علائم سرماخوردگی و سایر اقدامات پیشگیرانه است.

مقدس در خاتمه اظهار کرد: این تعهدنامه همزمان با ارزیابی سلامت دانشجویان متقاضی خوابگاه تکمیل و به صورت الکترونیک در سامانه نگهداری می گردد. بدیهی است، تأکید و نظارت بر رعایت اجرای مفاد این تعهدنامه در واحدهای دانشگاه می تواند نقش تأثیرگذاری در پیشگیری از شیوع بیماری در محیط دانشگاه داشته باشد. لذا ضمن ارائه متن این تعهدنامه از کلیه همکاران و مدیران دانشگاه، تقاضا داریم در مجموعه تحت مدیریت خود، پیش بینی و تدارک لازم را جهت اجرای مفاد تعهدنامه و نظارت بر پیاده سازی آن اعمال نمایند.

به گزارش خبرنگار، کاربران فارس با ثبت سوژه مسائل خوابگاه دانشجویان دکتری در دوران کرونا در سامانه فارس من، خواهان تدبیراندیشی ویژه دانشجویان دکتری شده اند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "دستورالعمل بهداشتی فعالیت آموزشی و پژوهشی دانشجویان مقطع دکتری ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستورالعمل بهداشتی فعالیت آموزشی و پژوهشی دانشجویان مقطع دکتری ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید