خبرنگاران اقدامات پیشگیرانه از تخریب بناهای تاریخی کرمان جلوگیری کرد

به گزارش بانه مارکت، کرمان - خبرنگاران - معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: با وجود بارندگی های اخیر، جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی به دلیل انجام اقدامات پیشگیرانه تخریب در بناهای تاریخی این استان نداشتیم.

خبرنگاران اقدامات پیشگیرانه از تخریب بناهای تاریخی کرمان جلوگیری کرد

مجتبی شفیعی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار بانه مارکت اضافه کرد: در جریان بارندگی های روزهای اخیر تعدادی از بناها و مجموعه های تاریخی استان کرمان با توجه به شدت بارندگی ها و همچنین ماهیت ابنیه تاریخی و به لحاظ آسیب پذیری و نوع مصالح به کار رفته در آنها دچار آسیب هایی شدند که این آسیب ها عمدتا به صورت نم زدگی سقف ها و فرسایش اندود بدنه ها و پشت بام است.

وی توضیح داد: با توجه به هشدارهایی که قبل از وقوع بارندگی در استان کرمان اعلام شد با تمهیدات انجام شده از آسیب جدی و تخریب در بناهای تاریخی تا حد زیادی جلوگیری شد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان با اشاره به آب گرفتگی میدان تاریخی ارگ کرمان گفت: شیب معابر و توپوگرافی شهر کرمان به گونه ای است که متاسفانه در بارش های شدید مناطقی از شهر دچار آب گرفتگی می گردد که در بارندگی اخیر نیز همین اتفاق در میدان ارگ افتاد.

وی ادامه داد: به دلیل حجم بالای آب حاصل از این بارش در مدت زمان کوتاه، سیستم جمع آوری فاضلاب در این محدوده جوابگوی این حجم از آب نبود و منجر به آب گرفتگی شد که خوشبختانه با هوشیاری و همکاری شهرداری میدان ارگ کرمان از آب تخلیه شد و آسیب جدی به میدان و سازه تاریخی آن وارد نشد.

شفیعی تاکید نمود: آب گرفتگی در سطح معابر شهر کرمان ناشی از توپوگرافی شهر کرمان بوده و موضوعی اجتناب ناپذیر است که با اجرای سیستم فاضلاب شهری در بخش هایی از بافت تاریخی مشکل آب گرفتگی معابر و آسیب های ناشی از آن مرتفع خواهد شد که این موضوع با همکاری همه دستگاه های مرتبط در حال اقدام و پیگیری است.

استان کرمان با هفت اثر جهانی، 700 اثر ملی و هزاران جاذبه تاریخی و طبیعی از مقاصد مهم گردشگری کشور محسوب می گردد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران اقدامات پیشگیرانه از تخریب بناهای تاریخی کرمان جلوگیری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اقدامات پیشگیرانه از تخریب بناهای تاریخی کرمان جلوگیری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید