ایرادات جامعه هتلداران بر شیوه نامه رزرو اتاق در مراکز اقامتی

به گزارش بانه مارکت، رئیس جامعه هتلداران ایران بعضی از ایرادات و ابهامات شیوه نامه ذخیره اتاق و ابطال آن در واحدهای اقامتی را بیان کرد و گفت که بعضی از موارد مطرح شده در بند 13 و 28 این آیین نامه در تناقض است.

ایرادات جامعه هتلداران بر شیوه نامه رزرو اتاق در مراکز اقامتی

جمشید حمزه زاده، رئیس جامعه هتلداران ایران درباره شیوه نامه اجرایی ذخیره اتاق و ابطال آن در واحدهای اقامتی که به وسیله معاونت گردشگری تدوین شده ، به ایراداتی در تدوین آن اشاره نمود و گفت

این شیوه نامه محدود به هتل ها نمی گردد بلکه همه مراکز اقامتی را در برمی گیرد بعلاوه تا به امروز چنین شیوه نامه ای وجود نداشته است البته حدود 90 درصد مواردی که در آن لحاظ شده، جزو مواردی است که هتل ها و مراکز اقامتی دیگر تقریباً آنها را به صورت عرفی اجرا می کردند. با این وجود تدوین چنین شیوه نامه ای از نظر جامعه هتلداران ایران اقدام مثبتی است که برای تدوین آن با جامعه هتلداران نیز مشورت شد منتها بعضی ایراداتی دارد که آنها را در قالب نامه ای به معاونت گردشگری اعلام می کنیم.

وی با بیان این مطلب گفت که در تمام جهان و بر اساس قوانین بین المللی، چنانچه پس از واریز مبلغ و رزرو اتاق تا 24 ساعت قبل، متقاضی به هر علت رزرو خود را لغو کند، از او 100 درصد هزینه یک شب اقامت گرفته می گردد. درحالی که در بند ه ماده 28 این شیوه نامه آمده است از 48 ساعت قبل تا زمان ورود مهمان 70 درصد هزینه اقامت یک شب به ازای هر اتاق از وی کسر خواهد شد. با این وجود ما همچنان بر این نظر هستیم که طبق عرف و قوانین بین المللی هزینه ای که باید از مسافر بابت لغو رزرو اتاق تا 24 ساعت قبل دریافت گردد، 100 درصد است نه 70 درصد.

حمزه زاده ادامه داد: این در حالی است که در همین شیوه نامه و در ماده 13 آمده است که اگر مدیر واحد اقامتی پس از واریز مبلغ رزرو و دریافت برگه تاییدیه مسافر نتواند اتاقی را به وی بدهد باید ضمن استرداد کل وجه دریافتی، جریمه ای معادل 100 درصد هزینه یک شب اقامت به ازای هر اتاق را به مهمان پرداخت کند.

رئیس جامعه هتلداران ایران گفت:

بند 28 و 13 این شیوه نامه دارای تناقض است در یک بند از جریمه 100 درصدی هزینه یک شب اقامت به ازای هر اتاق و در بند دیگر از دریافت مبلغ 70 درصدی هزینه اقامت بابت لغو کردن اتاق تا 24 ساعت قبل صحبت می گردد.

مسئله ای که برای آژانس داران پیش می آید

حمزه زاده گفت: چون تمامی رزروها منوط به نام افراد شده است قدرت برنامه ریزی از آژانس های مسافرتی گرفته می گردد. این اقدام به ضرر دفاتر خدمات مسافرتی است به خصوص هنگام رزرو تورهای ورودی چون یک آژانس برای تور خود به عنوان مثال 20 اتاق را رزرو می نماید و بعد پکیج می دهد تا مسافر جذب کند اما طبق این شیوه نامه باید اول نام مسافران داده گردد، درحالی که هنوز مسافری ثبت نام نکرده است و یا تاییدیه نداده است.

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر

به "ایرادات جامعه هتلداران بر شیوه نامه رزرو اتاق در مراکز اقامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرادات جامعه هتلداران بر شیوه نامه رزرو اتاق در مراکز اقامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید