کاپیتان آمریکا در قلب تهران؛ تنها شورولت کوروت C 8 در مرکز
به گزارش بانه مارکت، وقتی از جلو به خودرو نگاه می کنیم، حس می کنیم که انگار از یک سفره ماهی الهام گرفته شده است. قسمت کناری عمق و برجستگی های بیشتری نسبت به نسل قبل دارد و انگار کشیده تر به نظر می رسد.8 نوع رینگ برای این خودرو قابل سفارش است.
اخیرا یک دستگاه شورولت کوروت C 8-R استینگری نسخه کانورتیبل برای دومین بار وارد کشور شده و این روز ها در تهران تردد دارد. کوروت نسل هشتم به عنوان یکی از مجذوب کننده ترین کوروت های تاریخ شناخته می گردد. کوروت C 8 لقب مقرون به صرفه ترین سوپراسپرت موتور وسط دنیا را یدک می کشد.
در این مقاله قصد داریم این هیولای تازه وارد را بیشتر بشناسیم.
طراحی؛ سفره ماهی آمریکایی!
به صورت کلی، سبک طراحی نسل تازه آنچنان با نسل قبل تفاوتی ندارد و بیشترین تغییر در نمای جلویی اجرا شده است. چراغ های جلو کشیده تر شده و تهاجمی تر به نظر می رسند. دیلایت کوروت از L به V تغییر شکل داده است. قسمت پایینی سپر جلو به همراه لیپ نصب شده، بسیار اسپرت و مجذوب کننده تر شده است.
وقتی از جلو به خودرو نگاه می کنیم، حس می کنیم که انگار از یک سفره ماهی الهام گرفته شده است. قسمت کناری عمق و برجستگی های بیشتری نسبت به نسل قبل دارد و انگار کشیده تر به نظر می رسد.8 نوع رینگ برای این خودرو قابل سفارش است.
نمای عقب همان سبک و سیاق نسل قبل را دارد با این تفاوت که آن مسطح بودن را از دست داده و دارای برجستگی و عمق هایی شده است. دو نوع بال که متحرک نیستند برای این خودرو قابل سفارش است. اما کابین کوروت C 8 این بار حرف ها برای گفتن دارد. سبک طراحی آن از سادگی نسل قبل به شدت دور شده و همان فرم متمایل به راننده را در شکلی تازهتر ارائه می دهد.
فرمانی که قسمت بالا و پایین آن به شکل D کات بوده، به همراه نمایشگر کیلومترشمار و نمایشگر مرکزی متمایل به راننده و یک لاین پر از دکمه ها و کنترلر های مختلف، همه این ها در افزودن مجذوب کنندهیت کابین با یکدیگر همکاری دارند. اهرم تعویض دنده به شکل دکمه ای تغییر داده شده است. سیستم صوتی Bose، شارژر وایرلس، فناوری تشخیص صدا و... از جملهامکانات شاخص کوروت نسل 8 هستند.
پیشرانه؛ تهدیدی جدی برای رقبا
اما اظهار نظر درباره طراحی و امکانات بس است! قلب تپنده کوروت تازه 6.2 لیتری V 8 است که در پکیج Z 51 قدرتی حدود 495 اسب بخار و گشتاور 630 نیوتون متری فراوری می نماید. گیربکس 8 سرعته دوکلاچه اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت را برعهده دارد. شاید باورش سخت باشد که از این پیشرانه 495 اسب بخاری، می توان شتاب صفر تا صد 2.9 ثانیه ای را بدست آورد!
دلایلی که برای این شتاب بسیار خوب می توان ارائه کرد یکی طراحی هوشمندانه گیربکس دو کلاچه است که می تواند گشتاور 637 نیوتون متری را تحمل کند و تعویض سریعی را در دو دنده اول ارائه دهد و دومی مربوط به لاستیک ها می گردد که از نوع پهن و چسبان میشلن پایلوت اسپورت 4 S هستند.
قیمت کوروت C 8 به صورت بیسیک از 64 هزار دلار آغاز می گردد که با توجه به اعمال تغییرات و پکیج های مختلف و بعلاوه کانورتیبل بودن یا نبودن، ممکن است به 80 هزار دلار و یا حتی بیشتر هم برسد. کوروتی که به تازگی وارد کشور شده، تغییراتی ظاهری را تجربه نموده و تهاجمی تر شده است.
منبع: فرادید