پاپ: دوست دارم به کره شمالی سفر کنم

به گزارش بانه مارکت، پاپ فرانسیس از تمایل خود برای سفر به کره شمالی درصورت دعوت رسمی این کشور خبر داده است.

پاپ: دوست دارم به کره شمالی سفر کنم

به گزارش گروه بین الملل بانه مارکت به نقل از راشاتودی، دفتر مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی پس از یک جلسه در واتیکان بیان کرد که پاپ فرانسیس گفته که درصورت دعوت برای هدف صلح و یاری به بهبود روابط به کره شمالی سفر خواهد نمود.

مون جائه این که برای شرکت در نشست گروه 20 شرکت نموده است پیش از آنکه از پاپ بخواهد سفری به پیونگ یانگ داشته باشد صلیبی که از سیم خاردار در منطقه غیرنظامی شده ساخته شده بود را به وی هدیه داد.

پس از جلسه 25 دقیقه ای، دفتر رئیس جمهوری کره در توییتر تایید کرد که رئیس جمهور کره اعلام نموده است: اگر عالیجناب فرصت داشته باشند و سفری به کره شمالی انجام دهند، این کار باعث ایجاد یک تحرک در فرایند صلح شبه جزیره کره خواهد شد.

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی در ادامه نوشت که پاپ در پاسخ گفته درصورتی که رسما از وی دعوت گردد با کمال میل برای یاری به هدف صلح، به این کشور سفر خواهد نمود. پاپ در ادامه تاکید نموده بود که این دو کشور دارای ملت هایی هستند که به یک زبان صحبت می نمایند.

در ماه جولای هم سرویس های اطلاعاتی کره جنوبی تایید نموده بودند که درحال تدارک برنامه ای برای سفر پاپ فرانسیس به کره شمالی هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "پاپ: دوست دارم به کره شمالی سفر کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاپ: دوست دارم به کره شمالی سفر کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید