ویکوو کاپکا؛ یادگار جسورانه صنعت خودرو!

به گزارش بانه مارکت، ویکوو نام یک برند خودرویی است که جز ناشناخته ترین های این صنعت به شمار می رود. برند ویکوو در واقع ترکیبی از بخش ابتدایی Wichterle & Kovářik است. این کمپانی خودروسازی در پرستیه یو جمهوری چک کار خود را شروع کرد و در فاصله سال های 1925 تا 1937 به فراوری کامیون و خودرو مشغول بود.

ویکوو کاپکا؛ یادگار جسورانه صنعت خودرو!

به گرارش عصر ایران؛ اما دلیل اشاره به نام این خودروساز به محصول متفاوت و شاخص آن مربوط می گردد که در سال 1931 در خانواده 35 ویکوو و با نام کاپکا معرفی گردید. بدین ترتیب نام دقیق و کامل خودروی مذکور می گردد: ویکوو 35 کاپکا مدل 1931

ویکوو کاپکا ظاهری بسیار عجیب و متفاوت برای دهه 30 میلادی داشت، البته در دوران کنونی نیز ظاهر این خودرو برای مخاطبی که تصویر آن را مشاهده می نماید، اصلا متعارف نیست و بسیار جلب توجه می نماید.

کاپکا در واقع بر پایه شاسی ویکوو 35 توسعه یافت. هدف طراحان کاپکا دستیابی به سطح تازه از یک خودروی ائروداینامیک برای فراوری انبوه بود، اما این در نهایت این پروژه به موفقیت نرسید. به رغم آنکه ویکوو کاپکا به خوبی هم در نمونه های اولیه فراوری شد، اما قیمت بالا، مصرف سوخت غیر بهینه و مواردی از این قبیل موجب شد تا در نهایت پروژه متوقف گردد. در نهایت فقط 6 دستگاه ویکوو 35 کاپکا فراوری شد.

اما در تاریخ صنعت خودرو همیشه از کاپکا به عنوان یک پروژه بسیار جسورانه یاد می گردد. جالب است بدانید بخش مهمی از ساختار بدنه کاپکا چوبی بود که روی شاسی ویکوو 35 نهاده شد و سپس با ورق فلزی پوشانده شد.

با توجه به شکل متفاوت دماغه ویکوو کاپکا، برای آن یک رادیاتور تازه و بعلاوه باک تازه طراحی شد.

ویکوو 35 کاپکا

شکل تازه بدنه کاپکا موجب افزایش 100 کیلوگرمی وزن آن در مقایسه با سدان استاندارد ویکوو 35 شد که همین مساله اثر مهمی در افزایش مصرف سوخت و فرمان پذیری آن داشت.

ویکوو 35 کاپکا در فاصله بین محورها، شاخص 2800 میلیمتر را ثبت کرد. وزن خودرو نیز 120 کیلوگرم اشاره شده است. فاصله بین چرخ های یک محور در جلو و عقب نیز 1280 میلیمتر ثبت شده است.

پیشرانه در قسمت جلو قرار داشت و برای سیستم خنک کننده آن از مایع استفاده شد. تپنده 4 سیلندر 1743 سی سی آن با یک کاربراتور زنیت برابر با 35 اسب بخار خروجی و 114 نیوتن متر گشتاور را ثبت کرد.

منبع: فرارو

به "ویکوو کاپکا؛ یادگار جسورانه صنعت خودرو!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویکوو کاپکا؛ یادگار جسورانه صنعت خودرو!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید