لیبی، 18 گزارش درباره نقض ممنوعیت تحریم تسلیحاتی، رهگیری پهپاد بیگانه بر فراز سرت

به گزارش بانه مارکت، فرمانده عملیات ایرینی از تهیه 18 گزارش درباره نقض قطعنامه شورای امنیت در خصوص ممنوعیت ارسال سلاح به لیبی خبر داد.

لیبی، 18 گزارش درباره نقض ممنوعیت تحریم تسلیحاتی، رهگیری پهپاد بیگانه بر فراز سرت

به گزارش گروه بین الملل بانه مارکت، شورای امنیت در سال 2016 قطعنامه ای صادر کرد که بر اساس آن ارسال هرگونه سلاح، مهمات و تجهیزات نظامی به لیبی ممنوع است. بر اساس این قطعنامه ناظرانی از اتحادیه اروپا انتخاب شدند تا بر اجرای قطعنامه مزبور از طریق هوا و دریا نظارت داشته باشند. آنان در سواحل لیبی شناورهایی که به مقصد این کشور در حرکت هستند، مورد بازرسی قرار می دهند.عملیات این ناظران اروپایی تحت عنوان ایرینی شناخته می شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی بانه مارکت بخوانید. (کلیک کنید)

فرمانده ناظران اروپایی بر ممنوعیت ورود سلاح و تجهیزات نظامی به لیبی دیروز (جمعه) گفت: تا به امروز 18 گزارش درباره نقض قطعنامه ممنوعیت ارسال سلاح به لیبی به سازمان ملل ارائه کرده ام.

فابیو اجوستینی با بیان اینکه ورود سلاح به لیبی توسط نیروهای موسوم به ارتش ملی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر و دولت طرابلس صورت می گیرد، گفت: انتقال سللاح به لیبی تنها از طریق دریا نیست بلکه از هوایی نیز انجام می شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی بانه مارکت بخوانید. (کلیک کنید)

به نوشته پایگاه خبری الوسط - لیبیا، وی شرح داد: وظیفه ایرینی تهیه گزارش درباره نقض قطعنامه شورای امنیت درباره ممنوعیت ارسال سلاح به لیبی است . اکنون این شورای است که بایستی درباره نقض این قطعنامه تصمیم بگیرد و کمیته مجازات شورای امنیت در این زمینه تدابیری اتخاذ کند.

از سوی دیگر، سخنگوی نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر گفت : یگان دفاع هوایی این نیرو یک ففرایند پهپاد بیگانه را بر فراز منطقه هراوه واقع در شرق سرت رهیگیری کرد.

سرتیپ احمد المسماری با بیان اینکه پهپاد مزبور بدون اطلاع قبلی وارد حریم هوایی لیبی شده بود، گفت: برخی کشورها می خواهند با انجام چنین اقداماتی نیروهای مسلح را وادار به واکنش کند تا آتش بس در لیبی نقض شود و به دنبال ان فرایند سیاسی در این کشور شکست بخورد.

دولت های طرابلس و طبرق در مهرماه گذشته توافق کردند که مقررات آتش بس در سراسر لیبی اجرایی شود و به همین منظور یک کمیته نظامی امنیتی مشترک (5-5) تشکیل دادند تا بر فرایند آتش بس نظارت داشته باشد.

اکنون دو طرف به مقررات آتش بس پایبند هستند و در سایه آن توانسته اند فرایند گفت وگوهای سیاسی را تحت نظارت سازمان ملل پیش ببرند.

گروه های لیبیایی در فرایند گفت وگوهای سیاسی خود توافق کرده اند که دولت وحدت ملی تشکیل شود و انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در 24 دسامبر سال جاری میلادی برگزار شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "لیبی، 18 گزارش درباره نقض ممنوعیت تحریم تسلیحاتی، رهگیری پهپاد بیگانه بر فراز سرت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبی، 18 گزارش درباره نقض ممنوعیت تحریم تسلیحاتی، رهگیری پهپاد بیگانه بر فراز سرت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید