سیا درباره استفاده از داروی پیشنهادی ترامپ هشدار داد

به گزارش بانه مارکت، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا به کارکنانش درباره استفاده از دارویی که رئیس جمهور این کشور چندین بار برای درمان کرونا پیشنهاد نموده هشدار داد.

سیا درباره استفاده از داروی پیشنهادی ترامپ هشدار داد

به گزارش گروه بین الملل بانه مارکت، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به کارکنانش درباره استفاده از دارویی که این روز ها دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مشغول تبلیغ آن برای درمان کووید-19 است، هشدار داد.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع مطلع گزارش داده سیا به کارکنانش توصیه نموده از داروی هیدروکسی کلروکین که ترامپ آن را به عنوان داروی ضد کرونا معرفی نموده خودداری نمایند.

طبق این گزارش، هشدار سیا ظاهراً اواخر ماه گذشته میلادی روی یکی از وب سایت های این سازمان برای کارکنانش منتشر شده بود.

سیا در آن مطلب نوشته بود: در مقطع فعلی، استفاده از این دارو برای درمان بیماران مبتلا به کووید-19 مگر طبق توصیه پزشکان توصیه نمی گردد. استفاده از این دارو عوارض جانبی مهمی از جمله مرگ ناگهانی به دلیل عارضه های قلبی دارد.

ترامپ پیش از این بار ها از این دارو به عنوان دارویی جدید که می تواند باعث درمان کرونا گردد یاد نموده است.

یک شرکت داروسازی فرانسوی اسفندماه مدعی شده بود داروی هیدروکسی کلروکین، با نام تجاری پلاکونیل که برای درمان مالاریا مورد استفاده قرار می گیرد می تواند بیماران مبتلا به ویروس کرونای جدید را نیز درمان کند.

شرکت سانوفی که دفتر مرکزی آن در پاریس قرار گرفته است نتایج آزمایش این دارو بر روی بیماران مبتلا به کووید-19 را نویدبخش توصیف نموده بود.

با این حال پژوهشگران عرصه پزشکی می گویند هنوز نمی توان به طور قطع از اثربخشی این دارو صحبت کرد.

کرونای جدید یکی از 7 نوع ویروس شناخته شده کرونا است که باعث ایجاد بیماری در انسان می گردد. 4 گونه از این نوع ویروس ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می نمایند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری های حاد تنفسی می شوند که در مواردی به مرگ منجر می گردد.

سازمان دنیای بهداشت بعد از ابتلای بیش از 121 هزار نفر در سراسر دنیا به این بیماری آن را همه گیر دنیای بیان کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سیا درباره استفاده از داروی پیشنهادی ترامپ هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیا درباره استفاده از داروی پیشنهادی ترامپ هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید