سندرم پس از کووید این قسمت از بدن بچه ها را دچار آسیب می نماید

به گزارش بانه مارکت، در این تحقیقات اطلاعات مربوط به 662 کودک مبتلا به سندرم موسوم به Multisystem inflammatory syndrome یا به اختصار MIS بین یکم تا 25 ژوییه سال جاری مورد مطالعه و تجزیه و تحلیل نهاده شد و معین شد 71 درصد از این بچه ها در بخش آی سی یو بستری شده اند. در جریان درمان 60 درصد از این بچه ها از شوک الکتریکی استفاده شد و بچه ها به طور میانگین 7.9 روز در بیمارستان بستری شده اند.

سندرم پس از کووید این قسمت از بدن بچه ها را دچار آسیب می نماید

تمام این بچه ها دچار تب بوده اند و 73.7 درصد از آن ها دچار اسهال یا درد شکم شده اند و 68.3 درصد نیز استفراغ داشتند. از بین این بچه ها 90 درصد تست اکوکاردیوگرام انجام دادند و در 54 درصد از آن ها نتایج غیرطبیعی بود. علاوه بر این، 22.2 درصد از بچه ها برای تنفس احتیاج به استفاده از تجهیزات مکانیکی داشتند و 4.4 درصد از آن ها در مراقبت های ویژه، اکسیژناسیون غشایی برون پیکری (ECMO) دریافت کردند که نوعی حمایت حیاتی قلب و ریه از خارج بدن با هدف احیای قلبی- تنفسی است. از بین این بچه ها، 11 نفر جان خود را از دست دادند.

بر اساس این تحقیقات سندرم MIS می تواند بچه های را که به نظر سالم هستند در طول چهار هفته بعد از بروز علایم کووید 19، مبتلا کند. آسیب های ناشی از این سندرم به قدری شدید است که شخص مبتلا به این سندرم احتیاجمند نظارت و یاری رسانی در تمام عمر خود خواهد بود. به گفته محققان حتی بچه های که به کووید 19 مبتلا شده، اما فاقد علایم تنفسی متداول آن هستند نیز ممکن است به این سندرم مبتلا شوند.

ویروس کرونا موسوم به کووید 19 اواسط ماه دسامبر (24 اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین خاطرنشان کرد.

تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان دنیای بهداشت چهارشنبه 21 اسفندماه 98 در کنفرانسی خبری تاکید نمود که اگرچه واژه همه گیر (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد، اما ارزیابی های این سازمان ویروس کرونا را همه گیر دنیای شناسایی و اعلام می نماید.

دانشمندان بسیاری در سراسر دنیا به دنبال ساخت واکسن این پاندمی هستند.

منبع: همگردی

به "سندرم پس از کووید این قسمت از بدن بچه ها را دچار آسیب می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سندرم پس از کووید این قسمت از بدن بچه ها را دچار آسیب می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید