روسیه در نزدیکی آلاسکا رزمایش برگزار کرد

به گزارش بانه مارکت، ارتش روسیه اعلام کرد در نزدیکی آلاسکا بزرگ ترین رزمایش نظامی خود را برگزار کرد.

روسیه در نزدیکی آلاسکا رزمایش برگزار کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری بانه مارکت، ارتش روسیه گفت در نزدیکی آلاسکا، منطقه تحت مالکیت ایالات متحده، بزرگ ترین رزمایش نظامی از زمان فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی را برگزار کرد.

دریادار نیکولای یومنوف، فرمانده نیروی دریایی ارتش روسیه روز جمعه گفت بیش از 50 کشتی جنگی و حدود 40 جنگنده روس در این رزمایش در دریای برینگ شرکت داشتند که هدف اصلی این رزمایش آزمایش موشک های چندمنظوره ارتش بوده است. یومنوف تأکید کرد که این اولین بار است که روسیه در حال برگزاری چنین رزمایش گسترده ای است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش وسیع ترین کشور جهان در مورد این رزمایش همچنین گفت: دولت روسیه قصد دارد قدرت نظامی خود در نزدیکی قطب شمال را افزایش دهد.

در سال های اخیر ارتش روسیه چندین پایگاه نظامی و فرودگاه موقت در نزدیکی قطب شمال تأسیس کرده و تقویت حضور نظامی خود در منطقه قطب شمال را در اولویت قرار داده است. تصور می شود یک چهارم منابع بکر و قابل استخراج نفت و گاز طبیعی کره خاکی در این منطقه قرار داشته باشد. کارشناسان اقتصادی آمریکایی در گزارش های متعدد ارزش منابع انرژی نزدیک به قطب شمال را بیشتر از 30 تریلیون دلار ارزش گذاری کرده اند.

در این رزمایش به جز ناوچه های جنگی و جنگنده ها، زیردریایی های اتمی روسیه نیز شرکت کرده اند. هم چنین موشک های کروز مدل انیکس نیز در این رزمایش مورد آزمایش قرارگرفته اند.

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "روسیه در نزدیکی آلاسکا رزمایش برگزار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه در نزدیکی آلاسکا رزمایش برگزار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید