دادسرای انتظامی در 16 استان راه اندازی شد

به گزارش بانه مارکت، دادسرای انتظامی مرکز وکلای قوه قضائیه در 16 استان راه اندازی شد.

دادسرای انتظامی در 16 استان راه اندازی شد

به گزارش گروه اجتماعی بانه مارکت، با هدف تمرکز زدایی 16 مجتمع انتظامی مرکز وکلای قوه قضائیه و در جهت سلامت مراجعه کنندگان افتتاح شد.

این دادسرا های انتظامی بصورت هم زمان و غیرحضوری افتتاح شده است.

بنا به پیشنهاد دادستان انتظامی مرکز؛ احکام 36نفر از دادیاران انتظامی مراکز استان ها توسط رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه امضا و ابلاغ شد.

در این مراسم که با حضور دادستان و جمعی از مسئولین مرکز برگزار گردید؛ دادسرای انتظامی 16 استان کشور بصورت هم زمان و غیر حضوری افتتاح، و احکام دادیاران ابلاغ شد.

از این پس در 17 استانی که دادسرای انتظامی راه اندازی شده است، بصورت مستقل و غیر متمرکز پرونده های انتظامی آنالیز خواهد شد و دیگر پرونده های مرتبط با این 17 استان در مجتمع انتظامی مرکز مورد رسیدگی قرار نخواهد گرفت.

افتتاح غیر حضوری و همزمان دادسرای انتظامی 16 استان بصورت همزمان، به نوعی تبدیل تهدید به فرصت است؛ به نحوی که از این پس نیازی به حضور مراجعه کنندگان این استان ها از نقاط دور و نزدیک به تهران نخواهد بود و همین امر در سلامت مراجعه کنندگان در شرایط فعلی و آینده تاثیر به سزایی دارد.

به گفته دادستان انتظامی مرکز وکلای قوه قضائیه؛ در راستای تمرکز زدایی، دادسرای انتظامی 5 استان دیگر به زودی افتتاح می گردد.

استان هایی که دارای دادسرای مستقل استانی شده اند، شامل: البرز، اصفهان، آذربایجان غربی، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، فارس، قزوین، کردستان، لرستان، مرکزی همدان، یزد و هرمزگان است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دادسرای انتظامی در 16 استان راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادسرای انتظامی در 16 استان راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید