خبرنگاران استاندار: پیری جمعیت، نگرانی آینده آذربایجان شرقی است

به گزارش بانه مارکت، تبریز- خبرنگاران - استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه نرخ رشد جمعیت استان کمتر از متوسط کشوری است، گفت: با توجه به مهاجرفرست بودن و به خصوص مهاجرت قشر جوان استان، در آینده با مشکل پیری جمعیت روبرو خواهیم بود.

خبرنگاران استاندار: پیری جمعیت، نگرانی آینده آذربایجان شرقی است

محمدرضا پورمحمدی چهارشنبه شب در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت بانوان و خانواده استان، با اشاره به فرایند رضایت بخش مبارزه با کرونا در استان، گفت: کرونا امتحان بزرگی برای کشور بود و با وجود تمامی مسائل و تحریم ها توانستیم با برنامه ریزی، عملکرد خوبی داشته باشیم.

وی با بیان این که سازمان بهداشت جهانی، تجربه مبارزه با کرونا در ایران را پیروز ارزیابی نموده است، اضافه نمود: تمامی دستگاه ها باید پشتیبان مجموعه بهداشت و درمان باشند.

وی ادامه داد: یکی از مسائل امروز کشور بحث امنیت غذایی و تغذیه به دلیل چاقی و دیابت است که باید به آن توجه ویژه گردد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم با بیان این که یکی از دلایل افزایش تعداد سالمندان در استان مربوط به زیرساخت ها است، گفت: 11 ستاد مرکز بهداشت به تازگی در شهرستان های مختلف استان ساخته شده و چهار ستاد دیگر نیز در حال احداث است؛ هم چنین 82 درصد تجهیزات بهداشتی در استان وجود دارد.

محمد حسین صومی در مورد شرایط بیماری های غیرواگیر در استان، اظهار کرد: شرایط استان و حتی کشور در این خصوص مطلوب نیست به طوری که 18 درصد جمعیت استان دارای فشار خون بالا هستند که 13 درصد شناسایی شده و تحت مراقبت قرار می گیرند.

وی گفت: در طول پنج سال اخیر، بیمار جدید تالاسمی در استان وجود نداشته است.

کاهش 3 درصدی پوشش واکسیناسیون در آذربایجان شرقی

صومی در مورد شرایط پوشش واکسیناسیون جمعیت استان، گفت: پیش از کرونا، تمامی جمعیت استان تحت واکسیناسیون قرار می گرفتند اما پس از کرونا و به دلیل خانه نشینی و ترس مردم از مراجعه و مراکز بهداشت، با کاهش سه درصدی پوشش واکسیناسیون روبرو بودیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اضافه نمود: با وجود این که میزان پوشش واکسیناسیون استان بسیار بیشتر از متوسط کشوری است اما برای بهبود این شرایط باید مراکز بهداشت دائم ضدعفونی شوند تا از نگرانی مردم کاسته گردد.

رقیه صادق زاده، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه بیان کرد: در سال گذشته، 1400 بانوی شاغل در وزارت بهداشت تحت غربالگری پیش سرطان قرار گرفته بودند که توصیه می گردد، این امر برای تمامی دستگاه ها انجام گردد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران استاندار: پیری جمعیت، نگرانی آینده آذربایجان شرقی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار: پیری جمعیت، نگرانی آینده آذربایجان شرقی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید