جوانان انگلیس در معرض خطر کرونای دلتا به دلیل تاخیر در واکسیناسیون

به گزارش بانه مارکت، شیوع ویروس کرونا در انگلیس بار دیگر حدود 10 برابر پیشرفته و قشر جوان در راس همه گیری سویه دلتا به علت تاخیر در واکسیناسیون قرار دارند.

جوانان انگلیس در معرض خطر کرونای دلتا به دلیل تاخیر در واکسیناسیون

به گزارش گروه بین الملل بانه مارکت به نقل از توکیو شیمبون، انگلیس که در تلاش بود بیماری ویروس کرونا را کنترل کند، بار دیگر شیوع ویروس کرونا در این کشور پیشرفته است.

تعداد مبتلایان روزانه در انگلیس به سرعت افزایش یافته و تعداد آنان تقریبا 10 برابر یک و ماه و نیم گذشته شده است. چرا که علاوه بر کاهش محدودیت های مربوط به پیشگیری شیوع ویروس کرونا، سویه دلتا ویروس کرونا ، نخستین گونه ویروس جهش یافته در هند که بسیار مسری است، به ناگهان در میان مردم انگلیس که در راس آنان قشر جوان قرار دارند، پیشرفته است.

یک استادیوم فوتبال در شهر لندن اواخر ماه ژوئن برای واکسیناسیون شهروندان تدارک دیده شده است. پولی اسکان 22 ساله که در حوالی همین استادیوم زندگی می کند، پس از دریافت نخستین دوز واکسن ضد ویروس کرونا با ابراز نگرانی به آینده گفت: بسیار جای تعجب است که بیماری کرونا پایانی ندارد. چنانچه بار دیگر به قرنطینه خانگی برگردیم، مطمئن نیستم که بتوانم تحمل کنم.

کلارا بوودن دوست پولی اسکان که دو بار بیماری کرونا را تجربه کرده و مدتی هم با استفاده از تجهیزات پزشکی تحت درمان بوده است، گفت: مردم آماده شده بودند که به زندگی عادی برگردند ، ولی تعداد مبتلایان بار دیگر افزایش یافته است.

جیمز نسمیت، استاد زیست شناسی ساختاری در دانشگاه آکسفورد، گفت: سویه دلتا نسبتا زود به انگلیس وارد شده است. قدرت انتشار این گونه از ویروس کرونا بسیار شدید است که به همراه کاهش گسترده محدودیتهای مربوط به پیشگیری شیوع ویروس کرونا، در انگلیس پیشرفته است.

به گزارش وزارت بهداشت عمومی انگلیس، قدرت سرایت پذیری گونه دلتای ویروس کرونا، 1.6 برابر بیشتر از گونه آلفا است که از زمستان سال گذشته در انگلیس انتشار یافته است. گونه جهش یافته ویروس کرونای هندی اواخر ماه مارس در انگلیس تایید شده است. گونه دلتای ویروس کرونا بیشتر قشر جوان را به علت اینکه سرعت واکسیناسیون در میان این قشر بسیار کند است، تهدید می کند. بر اساس آماری که دولت انگلیس اواخر ماه ژوئن منتشر کرد ، حدود هفتاد درصد از مبتلایان به ویروس جهش یافته از نوع دلتا ، زیر سی و پنج سال سن دارند.

اما با این حال واکسن های موجود همچنان در پیشگیری از ابتلا به نوع شدید بیماری ویروس کرونا از گونه دلتا موثر است. به گزارش وزارت بهداشت انگلیس ، کمتر از هشتاد درصد افراد که یک دوز از واکسن را دریافت کردند و همچنین بیش از نود درصد افرادی که دو دوز از واکسن را دریافت کردند، علائم شدید بیماری کرونا از نوع دلتا مشاهده نشده است. به همین علت دولت انگلیس با راه اندازی مکان های ویژه در مقیاس وسیع از جمله استادیوم های فوتبال زمینه تسریع واکسیناسیون را برای قشر جوان فراهم کرده است.

پرفسور نسمیت در همین زمینه خاطرنشان کرد: چنانچه واکسیناسیون در سطح گسترده در انگلیس صورت نگیرد، این کشور به دورانی که محدودیتهای شدید از جمله قرنطینه خانگی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اعمال شده است، باز خواهد گشت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سرانجام ویروس کرونا از نوع دلتا در سراسر جهان توسعه خواهد یافت. ممکن است در کشورهایی که واکسیناسیون در سطح گسترده انجام نشده است، شیوع ویروس کرونا بدون محدودیتهای سفت و سخت از جمله قرنطینه خانگی مهار نشود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "جوانان انگلیس در معرض خطر کرونای دلتا به دلیل تاخیر در واکسیناسیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوانان انگلیس در معرض خطر کرونای دلتا به دلیل تاخیر در واکسیناسیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید