تأمین امنیت در اقیانوس هند مهم ترین مسأله نشست آیونز است

به گزارش بانه مارکت، بلوچ تأمین امنیت در اقیانوس هند را مهم ترین مسأله نشست کارگروه امنیت دریایی آیونز بیان کرد و گفت: لازمه انجام فعالیت مالی داشتن امنیت است.

تأمین امنیت در اقیانوس هند مهم ترین مسأله نشست آیونز است

امیر دریادار بابک بلوچ در سومین نشست کارگروه امنیت دریایی (آیونز) که با حضور کشور های عضو به میزبانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار گردید، گفت: دسترسی مستقیم به آب های آزاد برای کشور های ساحلی فرصت بزرگی برای پیشرفت محسوب می گردد که بهره برداری صحیح از آن افزایش ثروت ملی و رفاه را در پی خواهد داشت و این مهم در سایه وجود امنیت پایدار و همه جانبه رقم خواهد خورد.

وی اضافه نمود: بین اندازه فراوری ناخالص ملی کشور ها و امنیت رابطه مستقیم وجود دارد لذا کشور ها می کوشند با اتخاذ تدابیر و تصمیمات لازم فراوری ناخالص ملی خود را افزایش دهند که لازمه این فعالیت مالی در تجارت و جابه جایی کالا امنیت می باشد.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش ضمن مهم خواندن مسأله تأمین امنیت اقیانوس هند در این نشست توضیح داد: با به اشتراک گذاشتن توانمندی ها می توانیم امنیت و آرامش خاطر را نه تن ها برای ناوگان های تجاری کشور های خود بلکه برای تمامی جهانیان به ارمغان آوریم.

امیر دریادار بلوچ توضیح داد: امروزه امنیت مالی به جدی ترین نگرانی دولت ها تبدیل شده اند که نتیجه اصلی آن گرایش به سمت همکاری های چندجانبه به ویژه همکاری های صلح طلبانه دفاعی است که سمپوزیوم آیونز نمونه ای شاخص در این خصوص است.

وی در ادامه متذکر شد: اهمیت اقیانوس هند، تنگه ها و آب راه های مرتبط با آن برای تداوم رشد تمام ملت ها به ویژه کشور های منطقه ای بر کسی پوشیده نبوده و لزوم تأمین امنیت آن به وسیله خود کشور های منطقه نیز غیر قابل چشم پوشی است.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش تقریب افکار و تأکید بر اشتراکات و اقدامات را برترین روش برای داشتن اقیانوسی امن و مالی فراگیر و پویا دانست و گفت: کشور های حاشیه این اقیانوس نخستین منتفعان ایمنی و امنیت منطقه هستند؛ بنابراین مسئولیت مشترک تمام کشور های حاشیه این پهنه آبی است که با هم افزایی و همکاری بدون دخالت کشور های فرامنطقه ای محیطی مطلوب در منطقه به وجود آورند.

امیر دریادار بلوچ اعلام نمود: ما می توانیم با بهره گیری از خرد جمعی و تقویت روح برادری به سمت هم گرایی و تأمین منافع جمعی در سطوح بالا در اقیانوس هند پیش برویم و امنیت را همانند مرواریدی درخشان به مردمان کشورمان هدیه دهیم.

در سومین نشست کارگروه امنیت دریایی (آیونز) نمایندگان نیرو های دریایی کشور های هند، پاکستان، تایلند، بنگلادش و پادشاهی عمان حضور دارند.

پس از برگزاری این نشست، مرکز بین المللی همکاری های امنیت دریایی در منطقه سوم نبوت کنارک با حضور اعضای شرکت کننده و با هدف تحکیم و ثبات امنیت در دریا ها افتتاح خواهد شد.

بانه مارکت سیاسی دفاعی امنیتی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تأمین امنیت در اقیانوس هند مهم ترین مسأله نشست آیونز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأمین امنیت در اقیانوس هند مهم ترین مسأله نشست آیونز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید