آقای استاندار! صنعت گردشگری همدان در حال اغماست آن را احیا کنید!

به گزارش بانه مارکت، خبرنگاران/همدان پایان زمان خداحافظی سیدسعید شاهرخی با استانداری همدان پس از گذشت سه سال از حضور وی در این پست رسید و علیرضا قاسمی فرزاد که در دوره آخرین استاندار همدان در دولت دهم چند ماهی مسئولیت معاونت سیاسی امنیتی استانداری همدان را برعهده داشت و پس از آن به تهران رفت و فرماندار پاک دشت شد سکان داری استان همدان را در دولت سیزدهم بر عهده خواهد گرفت.

آقای استاندار! صنعت گردشگری همدان در حال اغماست آن را احیا کنید!

به گزارش بانه مارکت، شاهرخی در حالی همدان را از استاندار قبل از خود تحویل گرفت که محمدناصر نیکبخت دو اجلاس بزرگ بین المللی را در همدان برگزار کرد و سال 97 را تبدیل به سالی برای ورود همدان در بین رقبای کلاسیک گردشگری ایران کرد، اما با رفتن نیکبخت آفتاب برگزاری رویدادهای گردشگری نیز در همدان نیز رو به افول گذاشت و شاهرخی تا قبل از آمدن کرونا و تعطیلی این صنعت از اسفند 1399 در مجموع نتوانست اقدامات چندانی در این حوزه انجام دهد.

از چالش های وی در این دوران به می توان به سیل سال 98 در همدان و فروریختن بنای یخچال میر فتاح، عدم حل موضوع کارتن به دست ها، اشتغال پایین در بخش صنایع دستی، عدم ثبات مدیریتی شرکت علیصدر که موجب تعطیلی بزرگترین غار آبی دنیا شد، به انتها نرسیدن مجمتع گردشگری عصر طلایی هگمتانه، جاده کشی در الوند و در نهایت تعطیلی صنعت گردشگری همدان و بیکاری 2000 فعال گردشگری طی دوسال گذشته با آمدن کرونا اشاره نمود.

شاهرخی چندان به موضوعات اساسی میراث فرهنگی همدان اهتمامی نداشت و دغدغه ای به طور خاص برای به چرخه گردشگری وارد کردن دو شهر مهم زیر زمینی استان در ارزانفود و سامن در مدیریت وی حس نمی شد، مشکل آسفالت تپه هگمتانه حل نشد و در مرکز شهر همدان نیز به بهانه ساخت موزه شهرداری، شورای شهر، میراث فرهنگی و راه شهرسازی با یکدیگر درگیر شدند.

اما نقطه قوت تمامی دوران مسئولیت سه ساله این استاندار لرستانی همدان را باید در توافق با وزیر وقت میراث فرهنگی علی اصغر مونسان برای تدوین و ارسال پفراینده ثبت دنیای از هگمتانه تا همدان به یونسکو دانست که خوشبختانه بنا به اعلام مشاور وزیر حال میراث فرهنگی طی دوه ماه آینده در مورد ارسال این پفراینده به یونسکو تصمیم گیری خواهد شد.

شاهرخی درحالی همدان را ترک می نماید که فعالیت های صنعت گردشگری در استان با رکود روبرو است، بیشتر فعالان این حوزه یا از چرخه خارج شده اند و یا به فکر خارج شدن هستند.

علیرضا قاسمی فرزاد که هنوز مردم از دیدگاه های وی در مورد ایده هایش برای تبدیل گردشگری به چرخه اصلی توسعه استان همدان مطلع نیست، در ابتدای مسئولیت با 2000نفر فعال گردشگری در هتل ها، مهمانسراها، مجتمع های اقامتی گردشگری و تفریحی و راهنمایان گردشگری روبرو است که آینده مبهمی دارندو چشم انتظارند تا استاندار نو در برنامه ای معین صنعت گردشگری همدان که در سال 97 در حال تبدیل به یک مقصد گردشگری بود را احیا کند.

به دیده متخصصین این حوزه پفراینده ثبت دنیای از هگمتانه تا همدان نیازمند ورودی جدی استاندار است تا با رایزنی این پفراینده به عنوان گزینه ایران برای سال 2023 به یونسکو ارسال گردد، از طرفی مسائل پفراینده چون آسفالت تپه هگمتانه و فرایند تخریب بناهای واجد ارزش تاریخی شهر نیز باید حل و فصل گردد تا همدان یک صدا بتواند اعلام کند که آماده ورود گردشگران داخلی و خارجی است.

فعالان گردشگری، میراث فرهنگی و محیط زیست در انتظار این هستند که قاسمی فرزاد که خود همدانی است، با آنان بنشیند و درد دل ها و سخنان دلسوزانه آنان را بشنود.

یادداشت از: بهنام نادری

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آقای استاندار! صنعت گردشگری همدان در حال اغماست آن را احیا کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آقای استاندار! صنعت گردشگری همدان در حال اغماست آن را احیا کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید