آخرین شرایط آب وهوای تهران تا آخر هفته ، برف و باران کی به مرکز می رسد؟ ، هشدار نارنجی برای آلودگی هوا

به گزارش بانه مارکت، سازمان هواشناسی استان تهران با استناد بر تحلیل نقشه های هواشناسی آخرین شرایط جوی استان را تا آخر هفته پیش بینی کرد.

آخرین شرایط آب وهوای تهران تا آخر هفته ، برف و باران کی به مرکز می رسد؟ ، هشدار نارنجی برای آلودگی هوا

به گزارش بانه مارکت، براساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی و پیش یابی مدل های عددی، ضمن تائید هشدار آلودگی سطح نارنجی، شرایط جوی استان تهران ظرف چند روز آینده صاف تا کمی ابری همراه با پایداری و سکون نسبی جو، ماندگاری هوای سرد و وارونگی دمای هوا در منطقه ها پرتردد شهری و صنعتی استان غبارآلود همراه با انباشت آلاینده ها و در پی آن تداوم کاهش کیفیت هوا پیش بینی می گردد.

بعلاوه از اواخر وقت چهارشنبه با ورود سامانه بارشی به استان، به تدریج همراه با افزایش ابر، وزش باد و بارش های برف و باران به ویژه در ارتفاعات خواهد بود. با این حال، تا روز چهارشنبه تغییرات دمایی خاصی وجود ندارد اما از روز چهارشنبه و طی پنجشنبه با فعالیت سامانه بارشی روی استان، کاهش تدریجی دمای هوا دور از انتظار نخواهد بود.

سردترین و گرم ترین شهرهای استان

بر این اساس، دمای هوا فردا یکشنبه 10 دی ماه، در تهران بین 10 تا 3 درجه، آبعلی بین یک تا منفی 7 درجه، اسلامشهر بین 11 تا یک درجه، بهارستان بین 9 تا صفر درجه، پاکدشت بین 9 تا صفر درجه، پردیس بین 5 تا منفی 4 درجه، پیشوا بین 10 تا یک درجه، دماوند بین 2 تا منفی6 درجه، رباط کریم بین 10 تا یک درجه، ری بین 11 تا یک درجه، شمیرانات بین 9 تا صفر درجه، شهریار بین 9 تا صفر درجه، فیروزکوه بین یک تا منفی 9 درجه، قدس بین 10 تا 2 درجه، لواسان بین 6 تا منفی 3 درجه، ملارد بین 8 تا صفرسانتی گراد پیش بینی می گردد.

طبق پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، فردا با تداوم شرایط کنونی و انباشت آلاینده ها، هوای مرکز برای همه ناسالم خواهد بود. بنابراین، به همه شهروندان توصیه می گردد فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

منبع: همشهری آنلاین

به "آخرین شرایط آب وهوای تهران تا آخر هفته ، برف و باران کی به مرکز می رسد؟ ، هشدار نارنجی برای آلودگی هوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط آب وهوای تهران تا آخر هفته ، برف و باران کی به مرکز می رسد؟ ، هشدار نارنجی برای آلودگی هوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید